One-stop shop, který udává směr v právu
01 \ 12 \ 2025

Filip Drnec je výkonným ředitelem AK Portos v době, kdy advokacie opouští konzervativní mantinely. Právo podle něj není tím hlavním produktem, ale jedním z nástrojů, které pomáhají Portosu řídit velký byznys. V rozhovoru vysvětluje, proč roste poptávka po právnících, kteří umějí myslet jako podnikatelé.
Inovace dnes hýbou skoro každým oborem. Může být advokátní kancelář pro klienty i zdrojem inspirace a inovací, nebo je právník od přírody spíš ten, kdo brzdí příliš odvážné nápady?
Historicky platí úzus, že právník často odvážné nápady brzdí. My se od tohoto stereotypu výrazně lišíme. I proto jsme do našeho názvu přidali dovětek advisory, protože stavíme na tom, že jsme pro klienty strategickým poradcem. Chceme, aby s námi překonávali překážky a dosahovali svých vizí. Rozhodně nepatříme k těm, kdo by klienty apriori brzdili, není-li k tomu konkrétní důvod. Od počátku nám naši zakladatelé vštěpovali filozofii aktivní pomoci, tedy neříkat klientovi, co nesmí dělat, ale v mezích práva mu maximálně pomáhat posouvat se kýženým směrem.
Advokacie bývá často považovaná za konzervativní prostředí. Snažíte se v Portosu tuhle pověst nějak změnit?
Nejde o nic převratného, ale jsme pyšní, že se v Portosu nedržíme striktně jen práva. Právo je pro nás nástroj k doručení řešení, není to produkt samotný. Snažíme se poskytovat služby s přesahem a jít cestou skutečného poradenství. Právo je jedním z prostředků, které využíváme, stejně tak zapojujeme ekonomické analýzy, daňové poradenství, evropský lobbying nebo strategickou komunikaci. Klientům nabízíme strategické partnerství v podobě komplexních služeb, které považujeme za nejvhodnější pro řešení jejich problému nebo byznys jako takový. Jinými slovy, má-li klient nějaký problém, využijeme všechny prostředky, které uznáme za vhodné k jeho vyřešení, jsme zkrátka takový právnický one-stop shop.
Celý rozhovor byl publikován v magazínu Euro Platinum (12/2025)
